Performance produkty pro lepší ovladatelnost a vyšší bezpečnost

Tuning bezpečně

V minulém článku jsme zmínili výrobce jednotlivých performance produktů, které byly na Show Car 2019 použity. Dnes si je představíme blíže a popíšeme jejich přínos. A začněme pěkně odpředu. Pod kapotou se odehrálo jen málo změn. Standardní papírový vzduchový filtr byl nahrazen filtrem sportovním od JR Filters, který má nižší rezistenci, a tím pádem se zkrátí odezva na sešlápnutí plynového pedálu. Filtr se nemění, ale pouze pere a napouští speciálním olejem. Čisticí sada stojí 450 korun a vydrží na 4 – 6 cyklů. Jde tedy o poměrně ekonomické a ekologické řešení. Do řídicí jednotky motoru byl nahrán díky PPC3 Tuning Systemu od BSR optimalizační software. Sériový výkon 75 koní a točivý moment 250 N.m byl posunut na 194 koní a 401 N.m. Olej byl vyměněn za Millers Oils z řady Nanodrive s nižším třením a lepší mazací schopností při vyšších otáčkách. Změnou prošlo i zavěšení kol. To bylo vylepšeno pomocí sady tlumičů Bilstein B6 s upside down technologií. Přední tlumiče nahradila sada Eibach Pro Kit a zadní náprava s listovými pery byla pomocí přestavbové sady snížena o 45 milimetrů. Nižší těžiště vozu a lepší stabilita v zatáčkách při brzdění či akceleraci jsou cestou k vyšší bezpečnosti. Samozřejmě byl posílen i brzdový systém, a to výměnou originálních brzdových destiček za EBC Brakes Yellowstuff – při zachování původních brzdových kotoučů tak byl zvýšen brzdný účinek o cca 35 % a neměnný brzdný účinek zůstává i při teplotách do 900 stupňů Celsia. K odstranění houbovitého pocitu pod brzdovým pedálem a lepší dávkovatelnosti brzdné síly dopomáhají pancéřové brzdové hadice HEL Performance. Kola dělají auto, proto přišla řada i na švýcarské ráfky Barracuda Whells Project 2.0 z řady Ultralight. Zadní část vozu dostala dvojitou nerezovou koncovku výfuku Ferrita umístěnou do středu nárazníku, k odstínění tepla výfukového vedení pod nárazníkem posloužila termoizolační páska Lava Rock od Funk Motorsport a za zajímavý zvuk může instalace Active Soud by BSR, díky kterému si můžete zvukový projev libovolně nastavit a uložit až do 7 profilů. Snadné je ovládání pomocí aplikace v chytrém telefonu a přepínání je též možné originálním tlačítkem tempomatu. Výsledkem je vozidlo, jehož nastavení je dostatečně komfortní pro každodenní používání v běžném provozu, dostatečně agilní i výkonné pro bezpečné předjíždění a při předpisové jízdě i ekonomické, kdy se spotřeba paliva pohybuje okolo čtyř litrů na sto kilometrů. Kdekoliv se toto vozidlo objeví, budí zaslouženou pozornost a věříme, že bude inspirací i pro nejeden zajímavý projekt.