Ford Focus ST – ladili jsme výkon a jízdní vlastnosti

Tuning bezpečně!

Magazín Drift&Tuning připravil projekt realizace postupných úprav zajímavého modelu Ford Focus ST. Jedná se o automobil z roku 2006, který byl dovezen z Německa. Ve spolupráci s partnery na něm bylo a ještě bude uděláno několik technických změn pro zvýšení výkonu, zlepšení jízdních vlastností a zvýšení bezpečnosti při jízdě. Všechny úpravy jsou v rámci české legislativy a správných technických postupů, a také proto je Tuning bezpečně! jedním z partnerů. Pojďme se tedy podívat o co běží.

Základem optimalizace výkonu motoru BSR Stage2 je tuningový kit BSR Stage1 a sportovní nerezový výfukový systém BSR Sport Flow. Díky kvalitnímu 2,5“ výfukovému systému jsme dosáhli nižšího zpětného tlaku o 16 %, což má pozitivní vliv na zkrácení odezvy sešlápnutí plynového pedálu, sportovnější zvuk a díky použité nerezové oceli delší životnost. Použité koncovky výfuku s průměrem 100 mm dodaly zádi vozu důstojnější vzhled. Výsledný výkon 258 koní a 393 N.m přidal charakteru tohoto hothatche chybějící emoce a chuť akcelerovat v celém spektru otáček. Potvrdilo se nám, že „švédové“ opravdu umí. Přeprogramování řídicí jednotky motoru probíhalo díky unikátnímu PPC3 Tuning systému snadno přes diagnostickou zástrčku OBD, a to jak originálním, tak BSR nastavením. Aby se motoru lépe dýchalo a zkrátila se odezva na sešlápnutí plynového pedálu, nahradili jsme originální papírový vzduchový filtr homologovaným sportovním filtrem s bavlněnou přízí od JR Filters. Dokonce je lépe slyšet zvuk nasávaného vzduchu, což při akceleraci dokáže nejednou vykouzlit úsměv na tváři.
Pro lepší ovladatelnost vozu, snížení těžiště, omezení náklonu vozu v zatáčkách, přidřepnutí zádě při akceleraci a ponoření přídě při brzdění jsme na vůz instalovali podvozkovou sadu postavenou na zkušenostech z motorsportu. Eibach hraje již dlouhá desetiletí prim na většině závodních tratí po celém světě – F1, Nascar, DTM, Dakar, GT atd. A tak byla volba snadná – podvozková sada Eibach B12 Pro Kit, kterou tvoří plynokapalinové tlumiče s upside down technologií Bilstein B8 a sada legendárních pružin Eibach Pro Kit. Reakce na povely volantu a pocit jistoty při průjezdu každou zatáčkou tak získaly zcela nový rozměr.
S vyšším výkonem a lepší ovladatelností jdou ruku v ruce kvalitní brzdy. Volba padla na britského výrobce EBC Brakes. Díky destičkám Redstuff se snížila prašnost na minimum a brzdný účinek se zvýšil o 25 %. Navíc mají tyto destičky neměnný brzdný účinek až do teploty 750 stupňů Celsia, což je hodně znát jak při každodenním používání v běžném provozu, při opakovaném intenzivním dobržďování na dálnici, tak při trackdays. V kombinaci s brzdovými kotouči EBC Brakes BSD fungují bezchybně během chladných dní i při horkých letních projížďkách. Drážka ve tvaru žraločího zubu zajišťuje dostatečné chlazení brzdové destičky a navíc odstraňuje brzdný prach ze styčné plochy. Originální gumové brzdové hadice jsme nahradili pancéřovými od HEL Performance. Brzdný účinek lze tak lépe dávkovat a hlavně zmizel houbovitý pocit pod brzdovým pedálem. Vozu jsme dopřáli brzdovou kapalinu Performance 5.1 od Millers Oils, která má vyšší bod varu. A protože chceme mít auto krásné do posledního detailu, nechali jsme změnit barvu brzdových třmenů na neonovou oranžovou.

V příštím dílu se posuneme zase o kousek dál. K dalším úpravám patří nové audio a také ráfky Barracuda Wheels Tzunamee EVO.